Mandalorian a úžasné pozadí virtuální scény

Mandalorian, kritikou oceňovaný seriál společnosti Disney+ z prostředí Star Wars, zaujal diváky působivými speciálními efekty a ohromující vizuální stránkou. Jedním z nejvýraznějších prvků seriálu je použití virtuální scény zvané StageCraft, masivní LED stěny jako pozadí, která slouží k vytvoření pocitu hloubky a ponoření do scén.

Použití virtuálních kulis není ve filmovém a televizním průmyslu žádnou novinkou. V minulosti tyto triky využívaly k vytvoření virtuálních kulis především efekty zeleného/modrého chromového klíče. V seriálu The Mandalorian se však tato technika posunula na novou úroveň, protože k vytvoření realistických a pohlcujících kulis pro scény seriálu použila velkou zakřivenou obrazovku s vysokým rozlišením.

The Mandalorian vystupoval na pohlcující půlkruhové LED videostěně o výšce 20 stop a úhlu 270 stupňů a na stropě o průměru 75 stop.

Masivní virtuální kulisy (speciální efekty neboli SFX) používané v Mandalorianovi jsou umístěny za herci a slouží k promítání živých záběrů nebo počítačem generovaných obrazů (CGI) z prostředí představení. To vytváří pocit hloubky a realističnosti, kterého nelze dosáhnout tradičními technikami.

Zakřivené plátno lze také použít k promítání různých světelných a atmosférických efektů, jako je mlha, déšť a sníh. To pomáhá vytvořit pohlcující zážitek smíšený s reálným prostředím, včetně vylepšení detailů kostýmů postav, jako jsou brnění a helmy, a dokonce i odlesků na očích postav, včetně oblíbeného „Baby Yody“ Grogu.

Tyto zakřivené obrazovky také umožňují větší flexibilitu a kontrolu nad prostředím. Namísto budování drahých fyzických kulis mohou tvůrci pořadu využít StageCraft k reprodukci CGI synchronizované s perspektivou kamery, od pouští po džungle nebo složitá futuristická města. Tím vzniká vysoký stupeň realismu, včetně složitých 3D záběrů se synchronizovaným pohybem.

Využití scény VFX (vizuálních efektů) je ve filmovém a televizním průmyslu stále populárnější. Tato technologie je stále vyspělejší a cenově dostupnější, takže je přístupná širšímu spektru produkcí.

Zábavná fakta o LED pozadí ve filmu Mandalorian:

  • Více než 50 procent filmu Mandalorian bylo natočeno touto převratnou metodikou;
  • Virtuální scéna použitá ve filmu Mandalorian je jednou z největších a s nejvyšším rozlišením v zábavním průmyslu. Je více než 20′ vysoká a má rozlišení 8K, což je čtyřikrát více než rozlišení běžné obrazovky 4K;
  • Digitální 3D prostředí vytvořené společností Industrial Light & Magic (ILM), které se interaktivně přehrává na LED stěnách, se během natáčení upravuje v reálném čase. To umožnilo pixelově přesné sledování a perspektivně správné 3D obrazy vykreslené ve vysokém rozlišení prostřednictvím systémů poháněných grafickými procesory NVIDIA;
  • VFX je také schopen zobrazovat široký barevný gamut, což umožňuje přesnější a živější barvy v prostředí seriálu;
  • Aby obrazovky odpovídaly hloubce a perspektivě, jsou zezadu osvětleny speciálními LED body, které napodobují přirozené světelné podmínky skutečného středu jeviště;
  • Použití LED obrazovky jako pozadí v seriálu The Mandalorian bylo oceněno pro svou ohromující realističnost a nákladovou efektivitu, která zkracuje čas strávený budováním složitých scénářů a struktur;
  • Časovou náročnost přípravy a testování scénářů lze zkrátit ze dnů či dokonce týdnů na pouhých několik hodin, přičemž k vytvoření reálného hereckého výkonu stačí použít pouze střed jeviště;
  • Mandalorian není první inscenací Star Wars, která využívá virtuální scénu jako pozadí. Snímek Rogue One: Příběh Hvězdných válek (2016) tuto technologii použil také k vytvoření planety Scarif, která byla rozhodujícím prvkem vyvrcholení filmu;
  • Použití LED zakřiveného pozadí se neomezuje pouze na velké hollywoodské produkce. Nezávislí filmaři začínají tato plátna používat, protože se stávají cenově dostupnějšími a přístupnějšími, přičemž scénáře a prostředí je možné vytvářet a plně testovat pomocí procesů CGI.

Technologie a pracovní postupy potřebné k tomu, aby se kompozice a efekty v kameře staly praktickými pro použití na place, kombinovaly vynalézavost partnerů, jako jsou Golem Creations, Fuse, Lux Machina, Profile Studios a ARRI, spolu s platformou pro virtuální produkci filmů StageCraft společnosti ILM a nakonec s interaktivitou platformy Unreal Engine v reálném čase.

Zdroj: Applemagazine.com

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *