Marketing na sociálních sítích je mocným nástrojem, který malé i velké firmy používají ke zvýšení dosahu a zapojení svých zákazníků. Správným přístupem k těmto marketingovým technikám může podnik zlepšit identitu značky a zvýšit známost společnosti.
Existuje celá řada různých platforem sociálních médií, které různé podniky využívají pro svůj růst. Ne všechny tyto platformy jsou však stejné. Podle portálu Statista mají sítě Facebook a Instagram sice více uživatelů než ostatní platformy (2 910 milionů, resp. 1 478 milionů), ale pro vedení úspěšné marketingové strategie jsou dnes méně efektivní.
Společnosti raději přijímají novější přístupy a snaží se využívat syntetické metody pro lepší publikum. Některé společnosti například dokonce nakupují sledující na TikToku, aby rozšířily své publikum a zvýšily angažovanost své značky.
Přestože platformy jako Facebook a Instagram vykazovaly v minulosti skvělou odezvu, jejich význam se se zapojením nových technologií, trendů a platforem změnil. Jako majitel firmy nebo digitální marketér máte za úkol sledovat nové trendy v podnikání a zajistit, abyste sledovali ty nejperspektivnější možnosti pro své cíle.
Záleží na výběru platformy sociálních médií?
S nárůstem poptávky po platformách sociálních médií byly zavedeny inovace. Každá platforma se snažila co nejlépe zapojit publikum. Došlo k velkým změnám v oblíbenosti sociálních platforem, například Meta (dříve Facebook) koupila Whatsapp a Instagram.
Potenciál těchto sociálních platforem se však zvýšil. Statistiky ukazují, že marketing na sociálních sítích měl v roce 2020 obrovskou hodnotu odvětví 132 miliard amerických dolarů a od té doby stále roste. Marketing sociálních médií má pro podnikání velký potenciál. Ne všechny tyto platformy jsou však stejné.
Kromě jejich témat je hlavním rozdílem mezi těmito sociálními médii typ uživatelů, které na těchto platformách najdete. Pokud chcete zvýšit konverze, zaujmout správné publikum a dosáhnout marketingových cílů, záleží především na cíleném marketingu. Správných výsledků se nedočkáte bez ohledu na to, jak úžasné jsou vaše strategie, pokud je správně nenaplánujete.
Před vytvořením obchodní marketingové strategie byste měli zvážit typy publika na platformách. Nejlepším způsobem, jak to udělat, je zvážit váš produkt nebo službu a zjistit, zda má rukojeť na sociálních sítích správnou věkovou skupinu. Například 18,4 % uživatelů na Facebooku je ve věkové skupině 25-34 let. To už není úplně ta správná platforma pro mladé.
- TikTok umožňuje firmám vytvářet reklamy přizpůsobené dané kultuře, cílit na spotřebitele podle věku a zvýšit přesnost jakékoli marketingové kampaně.
- Reklamy na této platformě se vytvářejí velmi snadno, takže jsou přístupné všem.
- Záznamník a editor videí v aplikaci umožňuje značkám experimentovat se svými strategiemi.
- Reklamní kampaně jsou vysoce škálovatelné, takže jsou ideální pro všechny podniky. Prostřednictvím TikToku si můžete vytvořit strategii, ať už jste malá firma, nebo velký podnik.
- Platforma sdílí inspirativní případové studie o tom, jak se různé firmy pomocí svých reklamních kampaní rozvíjely a rostly.
Jak ovládnout kanál TikTok pro úspěšný marketing?
Zvládnutí kanálů pro úspěšný marketing se může zdát snadné, ale není tomu tak. Značky sice mají podobný přístup k aplikaci a jejím funkcím, ale ne všechny jejich kampaně jsou stejné. Záleží na tom, jak se značka spojí se svým publikem.
Průměrná délka relace na TikToku je 10,85 minuty, ale to neznamená, že každé video získá stejnou pozornost. Značky často vytvářejí a nahrávají videa, ale přesto se jim nedostává očekávané odezvy. Hlavním důvodem je – nedostatečné zapojení publika.
Každá společnost, která chce ovládnout svůj kanál TikTok pro úspěšný marketing, by měla vědět, že potenciál růstu na této platformě je poměrně vysoký. Stejně důležité je však vymyslet správnou marketingovou strategii.
Celosvětové výdaje uživatelů na TikToku dosahují 50,4 milionu, což je mimořádná částka. Značky, které za marketing na TikToku platí tisíce dolarů, však stále nedosahují nejlepších výsledků.
Značky proto musí vědět, jak vytvořit správné marketingové strategie pro maximální návratnost investic. Pokud si nejste jisti, jak vytvořit marketingovou strategii značky, informace, které jsou před vámi v tomto článku, jsou pro vás ideální.
Tipy a užitečné taktiky pro marketing TikTok
Vytváření virálního obsahu na TikToku vyžaduje plánování a využití správného přístupu. Zpočátku to může být trochu náročné, ale jakmile získáte správné zkušenosti, bude to stejně tak přínosné. TikTok má úžasný potenciál pro růst trhu, vzhledem k tomu, jak rychle se trendy na trhu mění.
Platforma má více než milion aktivních uživatelů měsíčně. Jediné video, které se na platformě stane virálním, může vaší firmě přinést tolik potřebnou pozornost.
Stejně konkurenční je však i marketing značky TikTok. Je to proto, že k publiku se denně dostává nespočet videí – tím je pro váš obsah těžší vyniknout. Nicméně je to možné – a na TikToku jsou známy případy, kdy se i malé účty staly mega-virálními. Zde je 11 tipů, které vám pomohou zvýšit šance na virální šíření na této platformě.
Shromáždili jsme seznam užitečných taktik, které vám pomohou zajistit, aby se váš digitální marketingový obsah stal virálním. Podívejte se na ně:
- Účastněte se trendů
TikTok má velký potenciál, ale pouze pokud se správně zapojíte do publika. Největší výzvou marketingu TikTok je, že se trh pravidelně mění a každý den přicházejí nové trendy. Společnosti musí tyto trendy zohlednit pro nadcházející strategie.
Například některé zvukové stopy se rychle stávají virálními. Použití těchto skladeb pro vaše trendové zvuky může být efektivní, protože může prodloužit dobu sledování, což vám umožní lépe zapojit zákazníky. Vzhledem k tomu, že diváci již danou skladbu znají, je jim vlastní pocit „známosti“, který zvyšuje dosah vašeho videa. Správná skladba může divákům dokonce pomoci zjistit, co by video mohlo obsahovat. Pro videa TikTok neexistuje žádná „správná“ skladba, protože se liší podle trendů a odvětví.
Společnosti, které mají svou stopu, by přesto měly do videí přidávat hudbu, aby zvýšily angažovanost. Pomocí editoru videí TikTok můžete upravit hlasitost skladby, což poskytuje optimální kontrolu nad vytvořeným obsahem.
Některé firemní účty však mají omezený přístup ke zvukové stopě – vždy prozkoumejte a zkontrolujte, zda váš firemní účet má k těmto zvukovým stopám přístup.
- Výběr správných hashtagů pro videa
Když se zapojíte do obchodního marketingu TikTok, mohou správné hashtagy zásadně změnit pravidla hry. Mohou ovlivnit váš zážitek a pomoci zvýšit viditelnost videa. Tyto hashtagy by však měly být relevantní a vycházet z vašeho obsahu.
Kontrola virálních hashtagů nebo některých stálých je nutností. Oblíbený je například #love. Zvýší to vaše šance na lepší zapojení publika. Zde je několik základních tipů na hashtagy, které vám mohou pomoci:
Používejte hashtagy specifické pro váš obor a ty s vysokou konverzí, místo abyste si vybrali jeden nebo druhý.
Vyhněte se používání hashtagů jako #FYP, #foryou nebo některých obecných hashtagů.
Nepoužívejte pro svá videa více než 3 až 5 hashtagů.
- Sdílejte zajímavý obsah
Zdá se to být samozřejmé, ale na kvalitě hodně záleží. Zaměřte se na vytváření obsahu, který by lidé sdíleli s ostatními, abyste zajistili virální šíření vašich videí. Otázkou je, jaký obsah se stane virálním. Odpověď na tuto otázku je trochu složitější, ale některé kategorie u publika dobře rezonují. Mezi ně může patřit např:
Vtipné/zábavné: Klasickým typem virálního videoobsahu je označování přátel a členů rodiny ve vtipných a zábavných videích.
Vzdělávací: #LearnOnTikTok je jedním z nejpoužívanějších hashtagů na platformě. Je to proto, že se diváci rádi od TikToku něco naučí. Pokud je váš videoobsah překvapivý a jedinečný, lidé ho pravděpodobně budou sdílet s ostatními.
Inspirativní: Hledání inspirace k nějaké činnosti na platformách sociálních médií se dobře spojuje s publikem. Tento druh obsahu je však těžší vytvořit než ostatní. K těmto druhům videí však můžete přistupovat různě. Zkuste se zaměřit např:
Zlepšení vzhledu/zdraví/života
Řešení nějakého problému
Cokoli, co má pro život diváka přidanou hodnotu.
Jakmile zvládnete inspirovat ostatní, budou váš obsah ochotně sdílet, protože diváci chtějí, aby i ostatní měli stejnou zkušenost.
- Zlepšete své editační dovednosti
Kvality videí TikTok hodně závisí na úrovni, jakou firma umí upravovat videa. Publikum potřebuje zajímavá a poutavá videa, a to mu může poskytnout trocha úpravy obsahu. Vězte, že střih nemusí být vždy něco rozsáhlého. I jednoduché úkony, jako je přidání titulků, přechodových efektů, filtrů atd. mohou výsledné video pozvednout.
Záleží však na tom, JAK někdo obsah videa upravuje. Nejschůdnější možností je nástroj pro úpravu v aplikaci TikTok, ale můžete také vyzkoušet různé aplikace třetích stran pro úpravu videa.
Jakmile se naučíte, jak fungují trendy a přechody, bude optimalizace videí TikTok pro váš výklenek snazší. Nemusí se vám to však vždy podařit hned. S trochou praxe a vytrvalosti se však vaše dovednosti v úpravě videa zlepší.
- Videa udržujte krátká a přidejte háček
Průměrná doba sledování videa na TikToku výrazně ovlivňuje jeho algoritmus. Společnosti, které chtějí uživatele zaujmout, musí poskytnout dobrý důvod pro sledování těchto videí – zde přichází na řadu silný háček.
TikTok má ve srovnání s jinými platformami delší dobu trvání videa. Neměli byste však vyčerpat veškerý čas v každém videu. Upřednostněte kvalitu, protože kratší je lepší. Společnosti, které přesto chtějí používat delší formát videa, jej mohou využít pro vyprávění příběhu v ucelenějším pojetí.
Tip pro profesionály: Nejlepší způsob, jak si ověřit, která videa mají u publika dobrý ohlas, je pořídit si analytické zprávy. Díky analytice TikTok si naštěstí můžete prohlédnout, která videa mají největší sledovanost, a pokusit se tato videa zopakovat s novými informacemi.
Pokud je například odezva publika lepší u informačních videí – měla by být hlavním přístupem vaší kampaně.
- Spolupracujte s jednotlivci a značkami
Spolupráce je chytrý způsob, jak zvýšit dosah vaší značky a získat vzájemný prospěch z vytvořeného obsahu. Například mnoho značek pořádá video seance a podcasty s vlivnými osobnostmi, aby zapojily své publikum.
Díky spolupráci můžete snadno zvýšit expozici a sledovanost své značky. Tento přístup zvyšuje potenciál vašeho digitálního marketingu tím, že vám pomáhá oslovit větší publikum.
Před navázáním spolupráce by však spolupracovníci měli provést průzkum trhu a zjistit, zda bude spolupráce přínosná. Můžete zvážit různé otázky, ale vše se ztenčí na jednu jednoduchou: „Jakou přidanou hodnotu bude mít spolupráce pro váš obsah?“ Tvůrce nebo obvyklý obsah značky? Pokud spolupráce zajistí dlouhodobý úspěch, je to vaše volba.
Marketing prostřednictvím kanálu TikTok je jedním z nejlepších přístupů. Věnujte čas pečlivému vytváření obsahu TikTok a mějte na paměti faktory popsané v tomto videu. Jakmile bude vaše marketingová strategie připravena, její nasazení už nebude problém.
Zdroj: Applemagazine.com