Představte si situaci, kdy jste přípravě webináře věnovali týdny nebo dokonce měsíce. Vytvořili jste veškerý potřebný obsah a vymysleli úžasnou prezentaci. Dokonce začnete svůj webinář propagovat a zvát účastníky.
Začínáte se však potýkat s určitými problémy a nejste si jisti, zda se vám během webináře podaří zatlouct hřebík do rakve. Aby byl váš webinář úspěšný, musíte znát některé časté chyby webinářů a vědět, jak se jim vyhnout.
Špatné připojení k internetu
K úspěchu vašeho webináře přispívá mnoho důležitých prvků. Mezi ně patří i vaše internetové připojení. Pokud máte nespolehlivé nebo pomalé internetové připojení, účastníci nemusí vaši prezentaci slyšet nebo vidět.
Špatné internetové připojení může také vést k vyrovnávací paměti a zpoždění. Pro účastníky je pak poměrně obtížné porozumět tomu, co prezentujete. Na druhou stranu spolehlivé internetové připojení vám umožní bezproblémovou prezentaci.
Abyste se této chybě vyhnuli, musíte se nejprve ujistit, že spolupracujete se spolehlivým poskytovatelem internetových služeb. Kromě toho průběžně testujte svůj internet a pořádejte zkušební webináře, abyste zjistili, jak funguje. Je také dobré mít záložní plán pro případ, že by věci nefungovaly.
Nemáte žádnou podporu během samotného webináře
Příprava na webinář není procházka růžovým sadem. Jedná se o dlouhý proces, který zahrnuje spoustu práce a vyžaduje velkou pozornost. Pracovat na webináři sám není dobrý nápad a mohlo by to vést k mnoha problémům, které by mohly ovlivnit úspěch webináře.
Navíc budování publika na vlastní pěst může být náročné. I když můžete svůj webinář propagovat a zvát účastníky, může pro vás být náročné najít to správné publikum. To je častá chyba, se kterou se potýká většina lidí.
Abyste se této chybě vyhnuli, můžete spolupracovat se společnostmi, které mají s pořádáním webinářů zkušenosti. Například webináře společnosti ActualTech Media vám zaručí nejen připravené publikum, ale také podporu během samotného webináře. Díky tomu bude váš webinář úspěšný.
Méně interaktivních a vizuálních prvků, příliš mnoho textu a mluvení.
Při přípravě a realizaci prezentace byste měli dbát na to, aby byli všichni účastníci zapojeni. Příliš mnoho textu a pouhé mluvení po celou dobu bude všechny velmi rychle nudit. Nedostatek interaktivních a vizuálních prvků navíc situaci ještě zhorší.
Naučte se vytvářet videa, infografiky a další vizuální prvky, abyste zajistili, že se všichni budou soustředit na váš webinář a jeho obsah. Musíte zajistit, aby se o váš obsah všichni zajímali. To také pomůže udržet vaše publikum v zaujetí.
Abyste se vyhnuli této chybě, zajistěte si více interaktivních a vizuálních prvků a zároveň omezte text a mluvení. Spolupráce se společnostmi, jako je ActualTech Media, vám pomůže pochopit, jak vyvážit text a vizuální prvky.
Nevyčlenění času na otázky
Bylo by naivní předpokládat, že všichni budou na vašem webináři všemu rozumět. Z tohoto důvodu musíte zajistit, abyste vyčlenili nějaký čas na otázky. Je to důležité, protože to umožní vašim posluchačům požádat o vysvětlení všeho, čemu možná nerozuměli.
Kromě toho vám to pomůže vybudovat si vztah s posluchači. Lidé oceňují značky, které přijímají zpětnou vazbu a dokáží odpovědět na všechny otázky přicházející od jejich zákazníků.
Vyhnout se této chybě je snadné. Pokud bude váš webinář trvat hodinu, zkuste si na dotazy vyčlenit zhruba dvacet minut. Naplánujte si a ujistěte se, že jste tento čas do svého rozvrhu zahrnuli.
Nevyzkoušení video a audio zařízení
Před oficiálním zahájením webináře je třeba otestovat několik věcí. Mezi ty nejdůležitější patří video a audio vybavení. Ještě před zahájením webináře se musíte ujistit, že tato zařízení dobře fungují.
Pokud tomu tak není, je pravděpodobné, že během prezentace webináře budete mít problém. Nechcete přece, aby vaše publikum neslyšelo nebo nevidělo, co prezentujete.
Abyste se této chybě vyhnuli, ujistěte se, že jste vše otestovali několik dní předtím, než prezentaci uskutečníte. To vám pomůže identifikovat případné problémy a vyměnit zařízení, které by nemuselo dobře fungovat. Všem účastníkům webináře také poskytnete ten nejlepší zážitek.
Úspěšný webinář je pro každého pořadatele důležitým přínosem, protože znamená, že může získat potenciální zákazníky nebo propagovat své produkty a služby. Abyste však dosáhli pozitivních výsledků, musíte se vyvarovat výše uvedených chyb.
Zdroj: Applemagazine.com