Věděli jste, že kontrolní seznam pro hloubkovou kontrolu pomáhá zajistit, aby byly během transakce fúze a akvizice podniku shromážděny všechny potřebné informace ze softwaru datové místnosti?
Význam kontrolního seznamu
Provedení kontrolního seznamu hloubkové kontroly během fúze a akvizice podniků je sice náročný úkol, ale je nezbytný pro úspěšné, spravedlivé a efektivní dokončení procesu. Kontrolní seznam due diligence obsahuje všechny potřebné informace z virtuálních datových místností.
Podnik je musí získat od svého cíle ještě předtím, než se pustí do další transakce.
Poskytovatel virtuální datové místnosti vytvoří kontrolní seznam hloubkové kontroly fúzí a akvizic, aby mohl sledovat průběh prověřování a zajistit uchování důležitých dokumentů. To umožňuje podnikatelům činit dobře informovaná rozhodnutí v průběhu celého životního cyklu transakce.
Součásti
Vyhlídka na zahájení procesu hloubkové kontroly může být zdrcující, ale pečlivým naplánováním přístupu můžete tuto pracovní zátěž lépe zvládnout. Níže uvedený kontrolní seznam zahrnuje klíčové oblasti pro analýzu v každé obchodní transakci. Měl by sloužit k vytvoření široké výzkumné strategie a následně by měl být doplněn tam, kde je třeba se na výzkum zaměřit. V závislosti na tom, o jaký druh obchodní transakce společnost usiluje, lze provést další šetření. Například o produktových řadách nebo otázkách dodržování předpisů.
Před zahájením podrobného zkoumání organizace byste měli provést důkladný průzkum jejího odvětví, budoucích trendů a příležitostí a všech současných konkurentů. Vyzbrojeni těmito znalostmi můžete lépe posoudit obchodní důsledky zjištěných skutečností.
Níže uvádíme 10 oblastí hloubkové kontroly, které by podnik měl určitě zahrnout:
- Legal
- Commercial
- Financial
- Human resources (HR)
- Intellectual Property
- Information Technologies
- Environment, Health & Safety (EH&S)
- Taxes
- Marketing
- Compliance & Regulatory Affairs
Hlavní fáze
Získání přehledu o organizaci
Před formálním podáním nabídky byste měli provést prvotní průzkum podniku. Měli byste se snažit získat široký přehled o jejích aktivitách, cílech, příležitostech a rizicích. Vedení společnosti se často zdráhá poskytnout podrobné informace předtím, než je investice zaručena. Proto je důležité využít veřejně dostupné zdroje, abyste našli odpovědi na své otázky. Například z elektronické datové místnosti.
Dokončení hloubkové analýzy
Tento krok tvoří většinu kontrolního seznamu hloubkové analýzy. Musíte prostudovat velké množství dokumentů, abyste prohloubili své znalosti o všech oblastech společnosti. Můžete také pomoci chránit všechny požadované soubory tím, že použijete nejlepší virtuální datové místnosti na webu data-rooms.org a umožníte přístup pouze vybraným osobám.
Vyhodnocování získaných dat
Když shromažďujete informace z virtuální datové místnosti, musíte si klást otázky, abyste jim dali smysl. Jsou například předpokládané příjmy v souladu se současným obratem? Hrozí podniku nějaká zjevná rizika? V průběhu celého procesu je důležité uvědomit si případné mezery ve znalostech pro případ, že byste potřebovali přesunout pozornost do jiných oblastí šetření.
Vytvoření zprávy a konečné rozhodnutí
Po shromáždění všech potřebných informací je třeba vytvořit zprávu. Tento krok vám pomůže dát všechny získané údaje do uspořádané podoby. Shrňte všechny klíčové body, jakož i výhody a potenciální nebezpečí pokračování v obchodu.
Před jejím dokončením nebude na škodu porovnat virtuální datové místnosti a vybrat si tu nejvzestupnější pro vaše podnikání.
Po splnění tohoto úkolu se budete moci rozhodnout, zda budete pokračovat, nabídnete určité podmínky, nebo obchod odmítnete.
Podmínky
Shromažďování potřebných informací
Při provádění transakce v jakémkoli odvětví podnikání musí týmy shromáždit přesné a rozsáhlé informace. Jedině tak lze zajistit hodnotnou transakci. Služby datové místnosti vám v tom pomohou.
Potenciální klienti by měli shromáždit dokumenty, které poskytují vhled do podnikové struktury organizace.
Rovněž by měly být shromážděny dokumenty týkající se daní, dodržování strategických předpisů, duševního vlastnictví, hmotného majetku, smluv, účastníků a soudních sporů. Všechny tyto dokumenty by měly být shromážděny v souladu s dotazníky due diligence.
Shromažďování dokumentů
Dokumenty pro hloubkovou kontrolu zahrnují veškeré dokumenty, rešerše nebo informace ze softwaru online datové místnosti potřebné pro tento proces.
Pokud jde o dokumenty due diligence, je velmi důležité být důkladný. Informace shromážděné během procesu náležité péče pomáhají určit, zda je transakce hodnotná, či nikoli.
Doba trvání procesu
Due diligence může trvat od několika dnů až po několik měsíců v závislosti na velikosti analyzované organizace. U malých podniků by mělo jít o relativně rychlý proces. Pokud se však protahuje, může to být samo o sobě varovným signálem, že existují problémy. Ve většině případů by měl být tento proces dokončen do 60 dnů.
Při zkoumání takových aspektů, jako jsou účty, pojistné události a stížnosti zaměstnanců, byste měli pečlivě prozkoumat všechny dokumenty. Tento krok vám pomůže vyhnout se pozdějším nepříjemným překvapením. Ještě předtím však věnujte pozornost přezkumu vybrané datové místnosti a ujistěte se, že jsou splněna všechna opatření a cíle.
Po dokončení kontrolního seznamu pro hloubkovou kontrolu budete mít kompletní obraz o tom, jaká firma byla a jaká je nyní, což vám umožní s jistotou postupovat vpřed.
Zdroj: Applemagazine.com