Propagace v sociálních sítích: Jednoduché triky, jak najít klienty

Jen Facebook má necelé 3 miliardy aktivních uživatelů měsíčně. Sociální média představují úžasný způsob, jak prakticky okamžitě oslovit obrovské množství lidí. Konkurence o pozornost uživatelů je však tvrdá. Abyste se mohli odlišit od konkurence, použijte těchto 6 účinných triků!

Klíčem je konzistence

Pokud nejste Kanye West, nemůžete tweetovat každých pár měsíců a očekávat, že získáte miliony lajků a sdílení. Pokud chcete budovat povědomí o své značce, musíte denně publikovat na všech platformách. Chcete-li dosáhnout maximálního zapojení, měli byste na Facebooku, Instagramu, TikToku a Twitteru publikovat 2 až 3krát denně.

Zveřejňovat tolikrát denně se může zdát jako hodně, ale existuje tolik typů obsahu, které byste měli sdílet se svými sledujícími. Zde jsou některé typy obsahu, kterým se na sociálních sítích daří:

  • Motivační obrázky a videa
  • Reference
  • Dárky
  • Slevy
  • Uvedení produktu na trh
  • Vlogy a snímky ze zákulisí
  • Obsah vytvářený uživateli

Máte tolik možností, že vždy najdete úžasný obsah, který můžete zveřejnit na svých účtech na sociálních sítích. Pokud vám někdy dojdou nápady, stačí otevřít TikTok, Instagram nebo Facebook konkurence a podívat se, co zveřejňuje a co má největší ohlas!

Naplánujte si příspěvky

Pokud zveřejňujete veškerý obsah v úterý v jednu hodinu ráno, uvidí ho jen velmi málo lidí. Příspěvky na sociálních sítích musíte naplánovat tak, aby byly zveřejněny v době, kdy je vaše cílová skupina online. Chybu neuděláte, když budete příspěvky zveřejňovat ve všední dny pozdě ráno nebo uprostřed odpoledne.

Společnost Sprout Social skutečně provedla hloubkový výzkum, v němž se zabývala nejlepšími dny a časy pro zveřejňování příspěvků na sociálních médiích. Došli k závěru, že nejlepším dnem pro publikování na Facebooku je úterý v 11 hodin dopoledne a nejlepším dnem pro publikování na Instagramu je středa od 10 do 13 hodin. Pokud naplánujete většinu svých nejlepších příspěvků tak, aby byly zveřejňovány v pondělí až čtvrtek od 10 do 13 hodin, měli byste zaznamenat velký nárůst angažovanosti.

Obrázky a videa vyhrávají!

Textové příspěvky nemají na sociálních sítích takový ohlas jako videa a obrázky. Věděli jste, že fotografie získávají o 53 % více lajků než textové příspěvky? Získávají také dvakrát více komentářů a o 84 % více kliknutí!

Jedním z nejjednodušších způsobů, jak zvýšit angažovanost, je přejít na obsah založený na obrázcích a videích. Například pouhý doprovod typických tweetů obrázkem způsobí, že vaše retweety prudce vzrostou. Jen nezapomeňte sdílet obrázky, které se vztahují k vašemu příspěvku a jsou pro vaše odběratele zajímavé.

Existují určité typy obrázků, které mají na sociálních sítích velmi dobrou výkonnost. Například obrázek usmívající se ženy, která se dívá přímo na diváka. Zkuste nahrát obrázky spokojených žen, které drží váš produkt, nebo obrázky doprovázené textovým svědectvím. Dbejte na to, aby vaše obrázky vynikly, a to přidáním jasných barev, které se odlišují od pozadí platformy sociálních médií. Nezveřejňujte na Facebooku modré a bílé obrázky! Dbejte na to, aby barva pozadí kontrastovala s obrázkem. Dalším užitečným tipem je přidat děti a domácí zvířata; kdo by nerad viděl roztomilé chlupaté kočky? Ujistěte se, že váš příští příspěvek na sociálních sítích obsahuje obrázky nebo video, a sledujte, jak vaše angažovanost vyletí jako raketa!

Zapojte se do komunikace se svými sledujícími

Efektivní komunikace je obousměrná. Vaším cílem by mělo být navázat se svými sledujícími skutečné vztahy. Toho lze dosáhnout prostřednictvím anket, komentářů, zpráv DM a dalších. Nebojte se zahájit dialog se svými sledujícími.

Vaši kupující jsou plní užitečných informací, které mohou zlepšit vaše podnikání. Mohou vám poskytnout upřímné názory na váš zákaznický servis, hodnotit vaše produkty a dokonce kritizovat vaše příspěvky na sociálních sítích. Nikdo nechce být online spamován firmou, která se mu snaží vnutit své produkty. Zákazníci mnohem raději nakoupí u společnosti, která se o ně zajímá a nejde jí jen o jejich dolary.

Nejjednodušší způsob, jak navázat kontakt se svými sledujícími, je zveřejňovat příspěvky s žádostí o jejich názor. Můžete také vytvářet ankety a průzkumy. Jako třešničku na dortu můžete své odběratele za jejich příspěvky odměnit cenami, slevami a dárky!

Používejte analytické nástroje

Přestaňte se spoléhat na metodu „spray and pray“! Zjistěte přesně, kdo si prohlíží vaše příspěvky, jak často a jaký obsah vyvolává největší návštěvnost. Měli byste si nainstalovat Google Analytics a také věnovat velkou pozornost službě Page Insights na Facebooku a Instagramu.

Tyto bezplatné nástroje jsou plné cenných informací, které byste měli využít ke strukturování své strategie pro sociální média. Pokud si například všimnete, že dárky na Instagramu způsobují masivní nárůst návštěvnosti vašich stránek, měli byste takových soutěží pořádat více. Naopak, pokud vaše příspěvky na TikToku dosahují podprůměrné míry prokliků, je třeba provést audit obsahu a případně se zaměřit na jiné platformy sociálních médií.

Vyzkoušejte tyto nástroje

Existuje celá řada specializovaných online nástrojů, které můžete použít ke zvýšení své angažovanosti na sociálních sítích a získání klientů. Zde jsou některé z našich oblíbených:

  • SignalHire – nedaří se vám kontaktovat cenné potenciální zákazníky? Ignorují vaše zprávy na LinkedIn? Pak použijte neuvěřitelný nástroj SignalHire LinkedIn extractor, který okamžitě vytáhne jejich e-mail a telefonní číslo z jejich profilu! Pomocí SignalHire můžete kontaktovat jakýkoli potenciální zákazník přímo!
  • Buffer – Zveřejňovat několikrát denně příspěvky na 4 a více platformách sociálních médií je noční můra/ Naštěstí s nástrojem Buffer můžete sestavovat, publikovat a plánovat veškerý obsah sociálních médií z jednoho centralizovaného místa. Díky tomu nemusíte ztrácet čas přihlašováním ke svým účtům a můžete zajistit, že vaše příspěvky budou zveřejněny v ideální čas pro zapojení!
  • BuzzSumo – Chcete vědět, jak se stát virálními na sociálních sítích? BuzzSumo vám poradí, jak na to! Tento nástroj vám okamžitě prozradí, jaký obsah má ve světě nejlepší výsledky. Dokáže také analyzovat strategii vaší konkurence na sociálních sítích, takže ji můžete snadno překonat!
  • Canva – Už jsme zjistili, že obrázky a infografiky to na sociálních sítích drtí? Jak ale vytvořit poutavé originální obrázky? Použijte aplikaci Canva! Canva z vás okamžitě udělá profesionálního grafika, i když máte nulové dovednosti. Jejich úžasné šablony vám umožní vytvářet úchvatné infografiky a ilustrace během několika minut!

S těmito nástroji byste neměli mít problémy se získáním nových klientů na sociálních sítích. Všechny tyto nástroje mají různé funkce a nejlépe fungují, když se používají společně!

Závěrečné shrnutí

Sociální média jsou neuvěřitelným způsobem, jak dát lidem vědět o své fantastické společnosti a přilákat kupující. To však platí pouze v případě, že dokážete vytvořit účinnou strategii a vytvářet zajímavý obsah. Pokud se budete řídit našimi 6 užitečnými triky, měli byste být schopni strategii sociálních médií přibít na hřebík a dosáhnout fantastického zapojení. Jen nezapomeňte, že musíte každý den zveřejňovat příspěvky na různých platformách a neustále optimalizovat svůj obsah!

Zdroj: Applemagazine.com

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *