Pokud jde o online PPC reklamu, Facebook a Google si kradou prvenství. Většina obchodníků na ně vyčleňuje naprostou většinu svých rozpočtů (a má k tomu dobrý důvod). Bylo by však chybou Instagram zcela ignorovat. Ve skutečnosti se reklama na Instagramu může stát vaší tajnou zbraní, pokud víte, jak ji používat.
Reklama na Instagramu
Instagram v roce 2022 oslaví své 12. narozeniny. Za ty roky se hodně změnil, ale většinou k lepšímu. Podle nejnovějších údajů je Instagram sedmou nejnavštěvovanější webovou stránkou na světě a měsíčně přiláká 2,9 globálních návštěv. A přestože je teprve čtvrtou nejpoužívanější platformou sociálních médií (řadí se za Facebook, Youtube a WhatsApp), má jednu z nejvěrnějších příznivců.
Z hlediska reklamy je jedním z nejatraktivnějších aspektů Instagramu publikum. Velmi žádaná věková skupina 18-34 let tvoří největší podíl publika Instagramu (zhruba 60 %) a je hodnocena jako nejoblíbenější sociální platforma generace Z. V této věkové skupině je také největší podíl uživatelů, kteří se na Instagramu pohybují. Celkem 59 procent dospělých Američanů používá Instagram denně, přičemž 38 procent denních návštěvníků se přihlašuje vícekrát denně.
Devět z deseti uživatelů Instagramu sleduje alespoň jeden firemní účet, zatímco každý druhý člověk v minulosti využil Instagram k objevení nové značky. Nemělo by tedy být překvapením, že reklamní dosah Instagramu za poslední rok překonává Facebook (nárůst o 20,5 procenta).
Pokud chcete s PPC reklamou vyhrát, ignorujte Instagram na vlastní nebezpečí. Má potenciál změnit vše pro vaše podnikání.
Tipy pro lepší návratnost investic do reklamy na Instagramu
To, že je Instagram výkonnou reklamní platformou, ještě neznamená, že budete mít automatický úspěch. Abyste dosáhli pozitivní návratnosti investic, musíte správně nastavit detaily. Zde je několik tipů:
Nejprve zahřejte svůj účet
Pokud jste na Instagramu úplně noví, musíte před tím, než se rovnou vrhnete do reklamy, provést několik kroků, abyste svůj účet zahřáli. (Pokud to neuděláte, může to přilákat špatnou pozornost týmu pro kontrolu reklamy na Instagramu a zhatit vaše úsilí.) Zde je několik tipů, jak účet zahřát:
- Zaregistrujte jeden účet Instagram na své IP adrese. (Vyvarujte se vytváření více účtů, čehož si algoritmus všimne).
- Vyplňte každý čtvereční pixel svého profilu, ale prozatím se vyhněte cpaní odkazů.
- Po vytvoření účtu věnujte nějaký čas prohlížení platformy. (Jinými slovy, neregistrujte se a hned neodcházejte).
- První týden začněte sledovat 10 až 15 nových účtů denně. Poté na další dva týdny omezte počet na tři až pět účtů denně.
- Pište jednou až dvakrát denně
- lajkujte a komentujte alespoň pět příspěvků denně
Pokud budete postupovat podle těchto pokynů, bude váš účet do 30 dnů zateplen. V tomto okamžiku můžete začít inzerovat.
Myslete jako roller
Nejlepší inzerenti nepřemýšlejí jako inzerenti. Místo toho přemýšlejí jako uživatelé. Přesněji řečeno, přemýšlejí jako scrolleři. Uživatelé Instagramu jsou zvyklí scrollovat. Jejich palec se pohybuje po obrazovce nahoru a nahoru, dokud je něco nezaujme a nedonutí je zastavit. Chcete-li s reklamou vyhrát, musíte skrolování zastavit.
Nejefektivnějším způsobem, jak scrollování důsledně zastavit, je udělat něco, co naruší monotónnost všeho ostatního, co uživatel ve svém newsfeedu vidí. Proto je integrace pohybu do přední části reklam na Instagramu tak účinná. To lze provést pomocí videa, rychlých střihů, blikajících barev atd.
Spolupracujte s influencery
Pokud chcete vyniknout, musíte se prosekat hlukem. A jedním z nejlepších způsobů, jak proniknout hlukem, je navázat spolupráci s lidmi, kteří již mají na Instagramu aktivní sledovanost.
„Instagram je vynikající platforma pro marketing a budování značky,“ píše podnikatel JP Brosseau. „S více než 8 miliony registrovaných podnikatelských účtů je však nesmírně konkurenční. Pokud chcete v takovém prostředí dosáhnout kýžených výsledků, můj tip je spojit se s influencery Instagramu.“
Krása spolupráce s influencery spočívá v tom, že můžete využít jejich stávající publikum. A pokud si uděláte průzkum, můžete najít influencery, jejichž publikum se nachází přesně uprostřed vaší cílové skupiny. To vám umožní dostat svou značku před kvalifikované potenciální zákazníky, kteří o vás možná ještě nevědí.
Dát to všechno dohromady
Instagram možná není první reklamní platformou, která většinu firem napadne, ale rozhodně je jednou z nejvýkonnějších. Pokud to myslíte vážně s roztažením svých peněz na reklamu a získáním pozitivní návratnosti investic do PPC reklam, vřele doporučujeme zařadit Instagram do svého reklamního arzenálu. Není to kouzelná kulka, ale rozhodně vás posune kupředu!