V tak velkém oboru, jako jsou lidské zdroje, je snadné cítit se rozpolcený v několika směrech. Dodržování norem pro nábor a řízení zaměstnanců může být značnou zátěží pro vytížené personální oddělení, které má již tak za úkol plnit požadavky zaměstnanců a vyššího vedení. Efektivní řízení lidských zdrojů vám umožní dosáhnout více za kratší dobu. Proto budete mít více času investovat do svých zaměstnanců a poskytovat jim špičkové služby.
V dnešním světě všichni nestíhají. Čím více časově a pracovně úsporných strategií se vám podaří prosadit, tím více času budete mít na přidání do výsledku. Snaha najít metody, jak ušetřit čas a zvýšit produktivitu, se podobá objevování peněz na zemi. Následuje seznam možných cest, které vás k nim mohou dovést.
Integrace funkcí lidských zdrojů a mezd
Pokud se mzdy zpracovávají nezávisle na ostatních personálních funkcích, zvyšuje se pravděpodobnost dvojích zápisů a chyb. Například změny počtu zaměstnanců nebo mzdových sazeb vyžadují aktualizace systémů lidských zdrojů a mezd, což může způsobit nesrovnalosti v personálních záznamech.
Na druhou stranu, pokud je mzdová agenda integrována s dalšími personálními procesy, jako je evidence pracovní doby, správa benefitů a vykazování počtu zaměstnanců, je dosaženo dokonalejší jednotnosti a menšího prostoru pro chyby v rozdělovaných mzdách. Konsolidací mzdových a personálních dat do jediné platformy můžete ušetřit čas a úsilí.
Přidejte samoobsluhu pro zaměstnance
Zaměstnanecká samoobsluha vám umožní reagovat na požadavky zaměstnanců, aniž by museli pracovníci personálního oddělení trávit čas všedními úkoly, jako je odpovídání na dotazy nebo rozdávání papírů. Díky tomu se váš tým personalistů bude moci soustředit na jiné úkoly a zaměstnanci budou mít snadnější přístup k údajům, které potřebují k informovanému rozhodování o svých platech, benefitech a personálních předpisech.
Změny osobních údajů, jako je přestěhování nebo změna preferencí přímých záloh, mohou zaměstnanci provádět sami prostřednictvím samoobsluhy. Kromě toho poskytuje zaměstnancům přístup k následujícím údajům:
mzdové záznamy, včetně výplatních pásek a formulářů W-2.
Popisy pojištění a souhrny výhod
Dokumentace pracovní doby, žádostí a časového rozlišení
Odhlašování zaměstnanců
Proces vyřazování zaměstnanců může být stejně složitý a časově náročný jako proces přijímání nových zaměstnanců. Postupy při vyřazování z pracovního poměru často zahrnují odebrání pověření, shromáždění dokladů totožnosti, provedení výstupního pohovoru a vyplnění řady dalších dokumentů. Automatizací těchto procesů můžete pomoci zajistit, aby byla zaškrtnuta všechna správná políčka, takže i když se ve vás budou bouřit emoce, nic důležitého vám neunikne.
Školení
Snažit se zorganizovat školení tak, aby se vešla do nabitého rozvrhu všech zaměstnanců, a najít čas, který by všem vyhovoval, může být noční můrou. Zaměstnanci jsou nyní schopni splnit potřebná školení ve svém vlastním čase a ve svém tempu, a to díky pokroku v digitálních technologiích, jako jsou webináře, aplikace a HR portály. Nastavením automatických upozornění pro ně můžete dále zajistit, aby nezapomněli provést požadované školení.
Proces přijímání zaměstnanců a úvodní orientace
Dvěma nejdůležitějšími úkoly, které personální oddělení vykonávají, je přijímání nových zaměstnanců a jejich orientace v nových rolích. Na druhou stranu jsou to nejen dva časově nejnáročnější úkoly, ale zahrnují také značné množství zpracování informací a papírování.
Zefektivnění postupů náboru a nástupu může nejen zjednodušit a urychlit práci, ale také snížit riziko lidských chyb, eliminovat ztrátu důležité dokumentace a zlepšit transparentnost stavu nových zaměstnanců napříč divizemi.
Přejděte na bezpapírový systém
Práce s papírem ztěžuje sledování a vyhodnocování údajů o pracovnících v reálném čase. Zbavení se papíru a přechod na cloud vám umožní mít k dispozici více náborových a personálních dat, což vám umožní činit kvalifikovanější rozhodnutí. Například cloudový personální systém s možností sledování žádostí může nahradit potřebu sledovat papírové životopisy a e-maily kandidátů. Zobrazí se všichni uchazeči o danou pozici spolu s jejich poznámkami z pohovorů a zdroji informací.
Takeaway
Pokud si chcete ušetřit čas a stres, který byste museli věnovat sami sobě, můžete si najmout firmu, která získala řadu ocenění a je složena z odborníků v oboru, aby zefektivnila vaši papírovou práci. Pokud hledáte řešení pro mzdy a personalistiku na Novém Zélandu, společnost Info-Tech Systems Integrators vám pomůže.
Zdroj: Applemagazine.com