Jak Apple dominuje v Japonsku

Během posledních deseti let se Apple stal dominantní společností v oblasti chytrých telefonů v Japonsku. Tato technologická společnost má v Japonsku 65% podíl na trhu, což je nejvyšší podíl, jakého kdy dosáhla v jedné zemi, včetně domovských Spojených států.

Vzhledem k technologické zdatnosti Japonska je tato dominance stejně tak zastrašující jako zajímavá. Japonsko v této oblasti předchází pověst země, která překvapila svět mnoha vynálezy nebo inovacemi, jako je notebook, kapesní kalkulačka, přehrávače Blu-ray a různé inovace videoher a další revoluční technologie.

Vzhledem k tomu, že Japonci dávají přednost vlastním výtvorům, japonské výrobky téměř vždy předčí zahraniční produkty. Tato známá skutečnost vyvolává otázku, proč společnost Apple tak snadno dominuje japonskému trhu s chytrými telefony, přestože se jedná o zahraniční subjekt a Japonsko je technologicky vyspělé. Zde odhalíme pravdu, která se v této záhadě skrývá.

Jak Apple dosáhl takového úspěchu?

Úspěch společnosti Apple se datuje od jejího prvního vstupu na japonský trh s mobilními telefony. Na rozdíl od jiných trhů vstoupila společnost Apple do Japonska s přímou strategií narušit trh. Apple chtěl získat podíl na trhu zavedením některých požadovaných výhod. Původním cílem bylo zaplnit mezeru v kvalitě na stávajícím trhu.

Vše začalo v roce 2008, kdy Apple v Japonsku uvedl na trh první iPhony. Telefony měly připojení 3G, což byla v té době vzácná, ale žádaná funkce. Trh byl v té době nasycen modely, které postrádaly připojení 3G a nepodporovaly instalaci aplikací třetích stran.

Navzdory vylepšením měly iPhony stále mnoho co nabídnout. Uživatelé v Japonsku si přáli telefon s infračerveným portem pro osobní sdílení kontaktních informací, dobrý fotoaparát pro snadné snímání QR kódů, televizní tuner a NFC pro mobilní platby. Obecně si přáli více funkcí a vlastností než na jiných trzích.

Společnost Apple to rozpoznala a postupně přidávala vlastnosti a funkce do dalších modelů a softwaru iOS. Díky tomuto pokroku si je oblíbili technicky zdatní a bohatí uživatelé. Když se jeho původního partnera, operátora, ujala společnost Softbank, jeho popularita ještě více vzrostla. Společnost vsadila na nízké ceny a agresivní marketing. Generální ředitel Masayoshi Son spolupracoval se svým dlouholetým přítelem Stevem Jobsem, aby přizpůsobil iPhony přáním a preferencím japonských uživatelů. Nakonec se iPhone stal v Japonsku nepostradatelným zbožím.

Důvod úspěchu společnosti Apple v Japonsku

Zpočátku si Apple získal popularitu díky agresivnímu a prozíravému marketingu generálního ředitele Softbank a jeho týmu. Požár podnítila mimo jiné kampaň „iPhone pro každého“. Telefony iPhone také splňovaly touhy Japonců po jednoduchosti, pohodlí, důrazu na detail a snadném používání. Místní a mezinárodní hráči byli společností zastíněni, zejména jejich pomalostí v přizpůsobování se izolovanému trhu.

Japonsko postupně přešlo na trh s chytrými telefony, kde čelilo zvýšené konkurenci díky přítomnosti společnosti Samsung v zemi. Přetrvávající dominance společnosti Apple v Japonsku je však pravděpodobně způsobena neúspěchem společnosti Samsung v Japonsku. Samsung je globálním soupeřem společnosti Apple. Japonci naopak jihokorejskou společnost a její výrobky nemají rádi.

Protikorejské nálady v Japonsku jsou jádrem neúspěchu společnosti Samsung v této zemi. Ačkoli má původ v historických událostech, hlavní krize začala, když Samsung porušil Unicode. To se Japoncům neuvěřitelně nelíbilo. Standard Unicode umožňuje společnostem vyrábějícím chytré telefony upravovat design emotikonů a zároveň dodržovat určitý standard, aby byl zachován jejich význam.

Porušení Unicode znamenalo odstranění všech odkazů na Japonsko a jeho kulturu, což Japonce rozzlobilo. Například společnost Samsung nahradila emoji japonské panenky emoji korejské panenky. Totéž se stalo se zkříženými vlajkami, Tokijskou věží a dalšími emoji, což japonské uživatele podráždilo. Toto pobouření snížilo podíl společnosti Samsung na trhu s chytrými telefony na méně než 10 %, zatímco podíl společnosti Apple vzrostl na více než 60 %.

Vliv iPhonu na japonskou společnost

iPhone je zodpovědný za neuvěřitelnou proměnu japonské společnosti. Nejprve to bylo zavedení emoji, které výrazně zlepšilo chatování. Při chatování již není obtížné se vyjádřit. iPhone usnadnil a urychlil mobilní platby. Apple Pay lze nyní používat k platbám v dopravě, za školné, k obchodním transakcím a k převodům mezi jednotlivými osobami.

Důležitější je, že iPhone je pro japonské hráče nepostradatelnou součástí výbavy. V Japonsku se hraní online her na telefonech stalo populárním. Různých renomovaných online kasin se účastní více než 67 milionů aktivních hráčů. V Japonsku více než 70 % hráčů používá chytré telefony, z nichž většinu tvoří iPhony. Hráči si užívají autentický zážitek z používání vysoce kvalitní grafiky, vynikající účinnosti baterie a rozsáhlého katalogu fantastických her na vynikajícím herním zařízení.

Celkově je iPhone pro japonský trh s chytrými telefony téměř ideální volbou. Jeho dominance v zemi je výhodná pro všechny uživatele a v dohledné době se pravděpodobně nezmění.

Zdroj: Applemagazine.com

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *