I „nudnou“ říjnovou událost společnosti Apple stojí za to sledovat

Zdroj: Macworld.com

Vítejte v naší víkendové rubrice Apple Breakfast, která obsahuje všechny novinky společnosti Apple, které jste tento týden zmeškali, v praktickém přehledu. Říkáme jí Apple Breakfast, protože si myslíme, že se skvěle hodí k ranní kávě nebo čaji, ale je fajn, když si ji budete chtít přečíst i během oběda nebo večeře.

Proč by Apple nepořádal říjnovou akci?

Stejně jako v roce 1948 na titulní straně deníku Chicago Daily Tribune napsali DEWEY DEFEATS TRUMAN, i současný autor technologických článků neustále riskuje, že bude vypadat jako hlupák v důsledku vývoje událostí. Prosím tedy soucitného čtenáře, aby následující slova neodsuzoval příliš přísně, pokud se Apple svým obvyklým rozčilujícím způsobem rozhodne rozeslat pozvánky na akci někdy příští týden.

V době, kdy čtete tyto řádky, však takové pozvánky ještě nepřišly a po polovině měsíce se čas na říjnovou akci začíná krátit. (Pozvánky se obvykle rozesílají zhruba týden před akcí, což znamená, že se přinejmenším dočkáme něčeho podstatně později než akcí, které Apple pořádal 18. a 13. října v posledních dvou letech). A pokud Apple v říjnu žádnou akci neuspořádá, je to pro letošní rok pravděpodobně vše.

Pokud rok 2022 skončí bez dalších událostí společnosti Apple, nemůžeme říct, že jsme nebyli varováni. Koncem minulého měsíce všeobecně uznávaný analytik úniků Mark Gurman připravil technologický svět na zklamání, když předpověděl, že Apple „s větší pravděpodobností vydá své zbývající produkty v roce 2022 prostřednictvím tiskových zpráv“ jednoduše proto, že nejsou dostatečně vzrušující.

„Žádný z těchto nových produktů nepředstavuje pro Apple zásadní odklon,“ vysvětlil. „To mě přimělo k zamyšlení: Má toho Apple opravdu tolik, aby mu stálo za to připravit další velmi vybroušenou akci k uvedení na trh?“

Toto zdůvodnění má jistou logiku a je možné, že se Tim Cook rozhodl odmítnout říjnovou akci právě z těchto důvodů. Přemýšlím však, zda je nudná akce horší než žádná akce.

Nejprve je třeba říci, že akce společnosti Apple v dnešní době (nutně) nevyžadují obrovské logistické operace jako v minulých letech. Od začátku pandemie se společnost ukázala jako zkušená ve virtuálních akcích a mnozí z nás jim vlastně dávají přednost. Organizace virtuální akce rozhodně není bez námahy – stačí se podívat na vysoké produkční hodnoty videí, jejichž natočení vyžaduje čas a peníze -, ale nemusíte létat s novináři a partnery po celém světě ani mobilizovat tolik cateringu, že by uživil malou vesnici. Jde o podnik s relativně nízkými nároky na zdroje.

A co za tyto relativně skromné náklady získáte? Publicitu. Oční bulvy. Rozruch. Očekávání. Příležitost stát na pódiu a sledovat celý technologický svět a představit své produkty přesně tak, jak chcete. Apple má nejlepší marketingové operace na světě. Ale pořád potřebuje platformu.

Takže nové Macy a iPady nemusí být převratným krokem vpřed. Ale stále jsou důležité a Apple je stále potřebuje prodávat. Nejlepší způsob, jak to udělat, je upoutat pozornost zákazníka a předvést svůj nejlepší výtah, ne ho schovat do tiskové zprávy. Na nových produktech musí být něco zajímavého, tak se na to zaměřte. Povězte nám o průběhu vývoje systému macOS Ventura. Ukažte nám, jak vypadá příští Mac Pro. Je to tvoje schůzka, Time. Vezmi si mikrofon.

Protože co nejhoršího se nakonec může stát, když to bude méně vzrušující než uvedení iPhonu? Možná že stream před koncem vypne víc lidí než obvykle. (Ačkoli kvůli všudypřítomné vyhlídce na další věc je to velmi nepravděpodobné.) Možná se na Twitteru objeví nějaké nevlídné memy. (To se stává i tak.) Možná dojde spíše k mírnému než obrovskému nárůstu nákupů. (Svátky to všechno vymažou.) Všechny tyto nejhorší scénáře jsou lepší než alternativní vesmír, ve kterém se nestane vůbec žádná událost.

Napadá mě jen jeden důsledek, který stojí za to, abyste se ho obávali, a to je ztráta publika v dlouhodobém horizontu. Pokud jste chlapec, který volá vlka, a ukáže se, že vlk je jen drobným iterativním vylepšením předchozího vlka, možná vás vesničané příště nebudou poslouchat.

Je možné si představit svět, ve kterém se to děje, ale to bychom museli mluvit o skutečně elitní úrovni nudy. Protože publikum společnosti Apple je pozoruhodně odolné a mezi námi, v minulosti zažilo spoustu nudných událostí. Loňské představení iPhonu nebylo zrovna bujaré. V roce 2020 společnost uspořádala ohromující tři akce napříč podzimem a nezaznamenali jsme žádné známky toho, že by pozornost čtenářů ochabovala. Zadejte si do Googlu výraz „nudná akce společnosti Apple“ a zjistíte, kolikrát byla společnost v minulosti vnímána jako nudná, aniž by citelně ztratila na významu.

Ne, připadá mi to jako další případ, kdy je vše v plusu, ale nic v mínusu. Už v minulosti jsem tvrdil, že Apple by měl pořádat podstatně více akcí, ne méně, a letošní podzim je toho příkladem. No tak, Apple, ohlaš již říjnovou akci!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *