5 nejikoničtějších reklamních kampaní společnosti Apple

V dnešní době už Apple nemusí utrácet velké peníze za propagaci svého nového iPhonu: dozvídáme se o něm ze zpráv. Cupertinská společnost však pokračuje v inovacích a pravidelně vypouští úžasné reklamní kampaně a spoty, které nás inspirují k tomu, abychom žili co nejlépe. Níže jsme shrnuli pět kampaní, které změnily náš pohled na společnost.

Silueta
Snad nejlépe zapamatovatelnou marketingovou kampaní v historii společnosti Apple je Siluety, v níž se lidé pouštěli do svých oblíbených skladeb na iPodu. Zvukovou stopu jí dělali U2 a Black-Eyed Peas, což pravděpodobně pomohlo Applu získat pozornost spotřebitelů po celém světě a nastavit trajektorii společnosti do budoucna, kdy se stala největší technologickou značkou na světě. Siluety uvedly Apple na mapu ve více ohledech.

1984
Další kampaní, kterou jsme museli zmínit, byla reklama z roku 1984, poprvé promítaná na Super Bowlu, která představila Mac. Zde je zajímavá informace: společnosti se reklama tak nelíbila, že požádala, zda by mohla reklamní spoty, které zaplatila, prodat, ale reklama pokračovala a dnes patří k nejinovativnějším a nejpokrokovějším kouskům společnosti. Kampaň je natolik ikonická, že ji společnost Fornite parodovala během nedávného sporu s obchodem App Store.

Romeo a Julie
Jednou z novějších kampaní na seznamu je Romeo a Julie, která představila video funkce iPhonu 7 Plus. Byla to první ze série procítěnějších a emotivnějších kampaní společnosti Apple, vysílaných ve svátečním období, a po prvním odvysílání v roce 2016 nastavila standard pro sentimentální technologické reklamy v následujících letech.

The Rock x Siri Dominate the Day
Apple zvolil zcela jiný přístup, když ve spolupráci s Dwaynem „The Rock“ Johnsonem propagoval HomePod, jehož výroba byla mezitím ukončena. V reklamě vidíme The Rocka, jak se spoléhá na Siri, že zvládne celý den, a to dodalo tolik potřebný humor do jinak přímočaré reklamní kampaně. Škoda, že to nevedlo k prodeji!

Jsem Mac
Jak bychom mohli sestavit seznam pěti nejlepších reklamních kampaní společnosti Apple, aniž bychom zmínili sérii I’m a Mac, která probíhala několik let? Steve Jobs zadal tento projekt v roce 2005 reklamní agentuře TBWA\Chiat\Day a zbytek je historie. V nedávné době se herec I’m a Mac objevil v kampani společnosti Intel; další důkaz ikonického vzorce.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *