V srpnu bylo odhaleno, že v aplikacích Facebook a Instagram může Meta sledovat všechna klepnutí na klávesy, vstupy na klávesnici a další úkony uživatele při používání prohlížeče v aplikaci. Když například uživatel klikne na odkaz na Instagramu, Meta může sledovat jeho interakce, volby textu a dokonce i zadávání textu, jako jsou hesla a soukromé údaje o kreditních kartách v rámci této webové stránky.
Skvělé. Macalope by byl sám právem vyděšený, ale už nepoužívá Facebook ani Instagram. Jeho objemné nákupy slaných lízátek jsou v bezpečí.
Jak uvádí agentura Bloomberg, Meta není jedinou společností, která si nedokáže udržet své špinavé rukavice od vašich sladkých, sladkých osobních údajů.
Je třeba poznamenat (znovu), že Bloomberg je organizace, která zveřejnila „The Big Hack“ a nikdy nic z toho neodvolala, i když to všichni zúčastnění naprosto popřeli a zůstává to nepotvrzené.
Pokaždé, když otevřete aplikaci v telefonu nebo procházíte web, probíhá v zákulisí aukce o vaše oční bulvy…
Ale Makalopa potřebuje své oční bulvy! Používá je ke sledování svých příběhů!
Podle agentury Bloomberg zpráva Irské rady pro občanské svobody „uvádí, že reklamní platformy přenášejí údaje o poloze a zvyklostech Američanů a Evropanů při prohlížení webu asi 178 bilionkrát ročně. … Google přenáší stejný druh dat více než 70 miliardkrát denně, a to v obou regionech“.
Agentura Bloomberg si dává záležet, aby se pokusila tato směšně velká čísla přiblížit.
Vyčísleno jiným způsobem: Podle těchto údajů je člověk v USA každý den 747krát vystaven nabídkám v reálném čase.
A to jen na základě čísel poskytnutých zdrojem ze společnosti Google. Když k tomu připočteme společnost Meta a další společnosti, dostaneme se pravděpodobně ke dvěma jumbo jetům.
Důvod, proč to Macalope znovu a znovu připomíná, je ten, že se stále pravidelně setkáváte s argumenty těchto společností a jejich zástupců o neblahých dopadech omezení sběru dat na „malé podniky“, které jsou brány za bernou minci. Mezitím, jak uvádí Bloomberg, jsou tyto údaje poskytovány orgánům činným v trestním řízení a dokonce i katolickým zpravodajským publikacím.
Existuje velký potenciál pro zneužití těchto informací, a kdybychom ve Spojených státech měli nějakou funkční vládu, už by tento prodej znemožnila.
Apple samozřejmě stále shromažďuje některé soukromé informace, ale podle jedné studie jen ty, které skutečně potřebuje k vedení vašeho účtu. Macalope má své vlastní obavy ohledně dlouhodobých záměrů společnosti týkajících se reklamy, ale v současné době není pochyb o tom, která společnost je zde v právu.